پنجره مجازی من

دلــنوشته های مــن از همه نـــوع موضـــوع

پنجره مجازی من

دلــنوشته های مــن از همه نـــوع موضـــوع

آخرین نظرات

چ

چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۳ ق.ظ

این هفته فیلم سینمایی «چ» از تلویزیون پخش شد. من با توجه به اینکه تعریف های زیادی در مورد این فیلم شنیده و خونده بودم نشستم و بیشترش رو تماشا کردم. (البته ابتدای فیلم رو ندیدم)

اما من که از دیدن این فیلم هیچ لذتی نبردم. تعجب کردم چطور این همه سر و صدا هم کرده بود. تنها وجه مثبتی که دیدم بازی قشنگ بابک حمیدیان بود. البته جلوه های وِیژه این فیلم هم خوب بود.

اما فکر کنم اگر کسی در مورد دکتر چمران کتاب مطالعه بکنه چیزهای بیشتری نصیبش بشه. در واقع از نظر من این فیلم صرفا بیان نظرات ابراهیم حاتمی کیا بود. اصلا خانم مریلا زارعی اون وسط چیکار می کرد؟! رنج و بدبختی رو که خیلی از جاهای فیلم می شد دید. شایدم این نقش در واقع می خواست شخصی رو نشون بده که بین حق و باطل و یا انتخاب چمران به عنوان نماینده انقلاب و همینطور برادرش به عنوان جدایی طلب، گیر کرده بود.

شاید بعضی ها یادشون بیاد که در دهه هفتاد سریالی با نام "سیمرغ" پخش می شد که در مورد شهیدان شیرودی و کشوری بود، البته گهگاهی تلویزیون باز هم اون سریال قشنگ رو پخش میکنه.

یکی از قسمت های سریال سیمرغ کاملا در مورد دکتر چمران بود. به نظر من چمرانی که در سریال سیمرغ دیدم بسیار بسیار برای من باور پذیرتر بود. اصلا گریم بازیگر نقش چمران خیلی خیلی بهتر از این فیلم "چ" بود. عکسی ازش پیدا نکردم وگرنه بهتون نشون میدادم که اون بازیگر چقدر شباهتش بیشتر از فریبرز عرب نیا بود. تازه به نظر من اگه صدای فریبرز عرب نیا رو دوبله کرده بودند و صدای خودش نبود خیلی بهتر هم می شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۵
فرزاد

دکتر چمران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">