پنجره مجازی من

دلــنوشته های مــن از همه نـــوع موضـــوع

پنجره مجازی من

دلــنوشته های مــن از همه نـــوع موضـــوع

آخرین نظرات

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

نگاه ساکت باران به روی صورتم دزدانه می لغزد

ولی باران نمی داند که من دریایی از دردم

به ظاهر گرچه میخندم ولی اندر سکوتی تلخ میگریم...

--------------------------------------------------

تنها ادامه می دهم در زیر باران

حتی به درخواست چتر هم جواب رد می دهم

می خواهم تنهایی ام را به رخ این هوای دو نفره بکشم

ببار باران من نه چتر دارم نه یار...

---------------------------------------------------

قطره بارون ممکنه کوچک دیده بشه٬ اما یک گل تشنه ٬ همیشه منتظر باریدنشه

خط متحرک

پی نوشت: بالاخره بعد از مدتها بارون رو دیدم. دیگه به این نتیجه رسیده بودم که توی این مملکت الان نماز باران واجب هست. ولی کیه که به فکر این چیزا باشه. بیخیال..........

من که رفتم زیر بارون چند دقیقه ایستادم و کیفش رو کردم. انشالله به حق این شبای عزیز خدا نعمتش رو از ما و زمین دریغ نکنه.

دعای امام سجاد (ع) برای باران:

اللهم اسقنا الغیث، ‌و‌ انشر علینا رحمتک بغیثک المغدق ‌من‌ السحاب المنساق لنبات أرضک المونق ‌فى‌ جمیع الآفاق؛  
خدایا! بارانى گوارا ‌به‌ ‌ما‌ بنوشان . بار الها! رحمتت ‌را‌ ‌به‌ واسطه ‌ى‌ باران هاى ریزان ‌از‌ ابرهایى ‌که‌ ‌در‌ آسمان روان اند ‌و‌ مأمور باریدن ‌بر‌ ‌گل‌ ‌و‌ گیاهان زمین گشته اند، ‌بر‌ ‌ما‌ فرو بار.

باران

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۰:۳۸
فرزاد

گویند که روزی بایزید بسطامی با جمعی از یاران از گرمابه ای بیرون آمده و به مسجد می رفت. دیدند که مردی غریبه با لباسی فاخر در کنجی نشسته و سخت شیون می کند. نام و نشان او پرسیدند، گفت: من مبدع وسیله ای شگفت به نام "لوح جادویی" هستم که اموری خرق عادت از عهده اش همی بر آید. بدو گفتند: پس بهر چه این چنین شیون میکنی؟!

وی موی از سر خود بکند و زاری ها نمود و نیک از جای بشد و سرانجام لب به سخن گشود و چنین پاسخ داد: در سرزمینی که نامش را پارس گویند، این لوح بس گران مایه ی مرا، آلت دست کودکان و خردسالان کرده اند و آن را به بازی گرفته و صرفا از برای تفنن خود بهره برند! حال آنکه در بلاد دیگر به نیکی آن را در امور خود دخیل کنند و منافعی گران از آن برند.

بایزید و یاران بسی افسوس به حال دیار پارس خورده و برای خود جهت سیاهه نمودن سخنان سرور و مرادشان، با دینار بسیار لوح جادویی بگرفتند و استفاده ها بکردند و از برای او همی دعاها نمودند...

تبلت

---------------------------------------------------------------------

پی نوشت: از نوشته های خودم بود :D

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۹:۴۸
فرزاد

ما چطوری فکر میکنیم و اونا چطوری فکر میکنن!

کندن درخت اونم با کمترین آسیب برای جا به جا کردن...

و البته واسه این کار یه ماشین مخصوص ساختند... ای داد بر من...

تصویر متحرکه یه کم صبر کنین تا کامل لود بشه

کندن درخت

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۹
فرزاد

خدا جون میگم خبر داری شوخی شوخی داریم پیر میشیم...

قرار نیست یکم ما رو به آرزوهامون برسونی؟

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۵
فرزاد

فواید ازدواج برای آقایان!

.

.

قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر

بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید

نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

قبل از ازدواج : رفتن به سفر بی اجازه

بعد از ازدواج : رفتن به حیاط با اجازه

نتیجه اخلاقی : با ادب شدن

قبل از ازدواج : خوردن بهترین غذاها بی منت

بعد از ازدواج : خوردن غذا های سوخته با منت

نتیجه اخلاقی : متواضع شدن

قبل از ازدواج : استراحت مطلق بی جر و بحث

بعد از ازدواج : کار کردن در شرایط سخت

نتیجه اخلاقی : ورزیده شدن

قبل از ازدواج : رفتن به اماکن تفریحی

بعد از ازدواج : سر زدن به فامیل خانوم

نتیجه اخلاقی : صله رحم

قبل از ازدواج : آموزش گیتار و سنتور و غیره

بعد از ازدواج : آموزش بچه داری و شستن ظرف

نتیجه اخلاقی : آموزش های کاربردی و مفید

قبل از ازدواج : گرفتن پول تو جیبی از بابا

بعد از ازدواج : دادن کل حقوق به خانوم

نتیجه اخلاقی : با سخاوت شدن

قبل از ازدواج : ایستادن در صف سینما و استخر

بعد از ازدواج : ایستادن در صف شیر و نان

نتیجه اخلاقی : آموزش ایستادگی

قبل از ازدواج : رفتن به سفرهای هفتگی

بعد از ازدواج : در حسرت رفتن به پارک سر کوچه

نتیجه اخلاقی : امنیت کامل

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۲۰:۰۰
فرزاد

آخ که چقدر توی این فصل میچسبه...بیشتر از چندتا پیتزا

****

چند تا عکس دیگه هم در «ادامه مطلب»

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۹:۵۱
فرزاد

ﺟﻐﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﮔﻔﺖ:

ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯾﺖ ﻣﻦ ﻭ ﺁﻭﺍﺯﻫﺎﯾﻢ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ...

ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﻔﺖ: ﺁﻭﺍﺯﻫﺎﯼ ﺗﻮ ﺑﻮﯼ ﺩﻝ ﮐﻨﺪﻥ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ ﻭ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻋﺎﺷﻖ ﺩﻝ ﺑﺴﺘﻦ ﺍﻧﺪ...ﺩﻝ ﺑﺴﺘﻦ ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ...

​ﺗﻮ ﻣﺮﻍ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺍﯼ!!

ﻭ ﺁﻧﮑﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﯾﺸﺪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺩﻝ ﻧمی بندد..

ﺩﻝ ﻧﺒﺴﺘﻦ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﻗﺸﻨﮓ ﺗﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺩﻧﯿﺎﺳﺖ ..

ﺍﻣﺎ ﺗﻮ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﺁﻭﺍﺯ ﺗﻮ "ﺣﻘﯿﻘﺖ" ﺍﺳﺖ ﻭ ﻃﻌﻢ" ﺣﻘﯿﻘﺖ" ﺑﺴﯿﺎﺭ "ﺗﻠﺦ"

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۳ ، ۰۹:۳۸
فرزاد

برای شروع وبلاگ نویسی یک سری نکات رو میگم که انجامش خیلی بهتره:

1. سعی کنین آدرس وبلاگتون رو طولانی انتخاب نکنین. به بازدیدکننده هاتون فرصت بدین خیلی راحت و بدون درد سر آدرس شما رو بزنن و وارد وبلاگتون بشن.

2. تا جایی که ممکنه سعی کنین آدرس وبلاگتون یه معنایی داشته باشه تا راحت به ذهن بیننده های وبلاگتون بیاد و احتمال فراموش کردنش کمتر بشه.

3. قبل از اینکه وبلاگتون رو ایجاد کنین اول آدرس مورد نظرتون رو در مرورگر و بعدش عنوان وبلاگتون رو در گوگل سرچ کنین تا متوجه بشین آیا با این آدرس و با این نام قبلا وبلاگی ایجاد شده یا نه. این کار رو من خودم همیشه انجام میدم تا ببینم وبلاگ مشابهی با اسم وبلاگ من وجود داره یا نه. پس اگه دنبال "تک بودن" هستین باید قبل از ایجاد اولیه وبلاگتون این نکته رو در نظر داشته باشین.

4. برای اینکه وحدت رویه بیشتری ایجاد بشه، سعی کنین ایمیلی که برای مخاطبانتون جهت ارتباط با خودتون، در نظر میگیرین عینا و یا حدالامکان شبیه به آدرس وبلاگتون باشه. اینطوری به نظر من خیلی جالبتر و حرفه ای تر هست.

5. رنگ زمینه وبلاگتون رو هیچ وجه تیره انتخاب نکنین. تجربه من نشون داده این دسته رنگ ها و بخصوص مشکی، اصلا باب میل مخاطب نیست و ناخودآگاه باعث میشه احتمال اینکه دفعه بعد به وبلاگتون سر بزنن خیلی پایین بیاد. چون رنگ تیره باعث خستگی چشم میشه و دیگه خیلی بعیده که نوشته های شما رو تا ته بخونن.

6. هیچ احتیاج و لزومی نیست که از کدهای جاوا اسکریپت اونم به تعداد زیاد در وبلاگتون استفاده کنین. بارها آزمایش کردم که این کدها برای بارگزاری وبلاگ ها شدیدا ضرر داره و باعث کندی و تاخیر زیاد در بالا اومدن وبلاگ میشه. خصوصا اینکه همینطوریش سرعت سرویس دهنده های وبلاگ و همینطور سرویس دهنده های نت کاربران پایین هست...پس شما قوز بالا قوزش نکنین!

7. در پایین قسمت "ایجاد مطلب" در بیشتر سرویس دهنده های وبلاگ نویسی، بخشی برای درج "کلمات کلیدی" هست. این کلمات کلیدی نقش خیلی مهم و خوبی در شناساندن مطلب شما به موتورهای جستجو ایفا میکنند. حتما استفاده درستی ازش بکنید تا رتبه وبلاگ شما بالاتر بره و هم شانس اینکه مطالب شما در صفحه جستجوی کاربران اینترنتی قرار بگیره، بالا بره. من دیدم بعضی از مدیران وبلاگ ها کلماتی رو استفاده میکنند که واقعا بیشتر شبیه شوخی هست و واضحه که اطلاع دقیقی از این قسمت ندارند، مثلا اینارو بعضی وقتا به چشمم خورده: "داداشم" "فردا" "عج" "مهمونی" "خر" "سلام" "هستم" و ......! به نظرتون واقعا کسی پیدا میشه که این کلمات رو توی گوگل برای جستجو کردن وارد کنه؟!! پس کلماتی رو انتخاب کنین که در مطالب شما نقش مهم و کلیدی ایفا میکنه و بعد در کادر "کلمات کلیدی" وارد کنین.

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۲۳:۲۵
فرزاد

۱.هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

۲.زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

۳.اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

۵.موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

۶.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.

۷.تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.

۸.هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

۹. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… . کار محبت همین است.

۱۰.با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

۱۱.خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

۱۲. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.



۱۳.ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله

۱۴.دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند."

۱۵.هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند.

منبع: [باشگاه خبرنگاران]

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۰:۴۰
فرزاد

فایل پاورپوینتی براتون گذاشتم تا ببینید چقدر ما انسانها در هستی کوچک هستیم. دیدن این تصاویر گهگاهی واقعا خیلی لازم میشه.

سفر به کائنات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۰:۱۹
فرزاد

 Vogelkop Bowerbird، پرنده‌ی آلاچیق ساز

جنس نر این گونه از پرندگان با جمع آوری شاخ و برگ درختان، اقدام به ساخت آلاچیق یا کلبه‌های کوچکی می‌کند که برای جلب توجه جنس ماده ساخته و آماده می‌شوند. از این رو این پرنده با صبر و حوصله اقدام به تزئین و دکوراسیون خانه‌ی نوساز خود می‌کند. فضای داخلی این آلاچیق‌ها معمولاً با گل‌های رنگارنگ، سوسک، انواع میوه‌ها و خلاصه هر آن چه که جلب توجه کند، آراسته و مزین می‌شوند. نکته‌ی جالب آنکه معمولاً جنس ماده‌ جوجه‌های خود را در این آلاچیق‌ها بزرگ نمی‌کنند.

***

***

***

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۰:۴۲
فرزاد

یه لحظه گوش کن "خدا".. جدی میگم نه شکوه است و نه گلایه،

در این دنیا حال خیلی ها اصلا خوب نیست، یه دستی بکش به زندگیشون...!

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۴
فرزاد

چند هفته ای هست که سریالی به اسم شکرآباد در شبکه نسیم پخش میشه. من یک یا دو بار تونستم این سریال رو ببینم. با اینکه سازندگان این سریال زحمت هم کشیده اند و از لوکیشن های زیادی هم استفاده کرده اند، اما اشکالات مهمی در مورد این برنامه به ذهنم رسید.

دیدن این فیلم منو بیشتر به یاد انیمیشن شکرستان انداخت. شکرستانی که یک سری آدم کج و کوله و بعضا احمق در اون نماد ایرانیان قدیم هستند. حالا جالبیش این هست که میگفتند این شکرستان رو به چند کشور هم فروخته اند! در شکرستان اساس کار بر مبنای تعریف حکایات قدیمی هست که خب به قول خودشون تغییراتی در این حکایات داده شده تا مخاطبش خوشش بیاد...

شکرآباد هم تا حد زیادی از شکرستان کپی شده و کاملا تم اون رو تداعی میکنه. عوامل سریال خنده بازار که در اواخر کار با بن بست مواجه شده بودند و به بی محتوایی و تکرار افتاده بودند باز هم در این سریال حضور دارند که به نظر من این نقطه ضعف هست و ای کاش تعداد بازیگران جدیدتر بسیار بیشتر بودند. باز هم متاسفانه این برنامه شکرآباد وام دار خنده بازار نیز هست که خب استفاده از بازیگران اون سریال، شوخی ها و ژست های کاملا تکراری و ... کاملا دیدن شکرآباد رو ملال آور میکنه. من که چیز مثبت قابل ذکری به نظرم نرسید، اگه شما چیز خاصی به نظرتون میاد اینجا کامنت بگذارین.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۰:۲۴
فرزاد

شباهت ورقه هویچ و چشم انسان

چشم

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم می رسد درست مانند چشم انسان می باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم می شود.

شباهت گوجه فرنگی و حفره های قلب

قلب

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم می کنید چهار تا خونه می بینید که قرمزه و دقیقا مثل قلب است که آن هم قرمز است و چهار تا بخش مجزا دارد. تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه می کنه.

بقیه در «ادامه مطلب»

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۱۱:۵۴
فرزاد